Diagnoza ADHD
dzieci i młodzieży

Dzieci bywają żywe i ciekawskie — to norma rozwojowa. ADHD rozważamy wtedy, gdy przez przynajmniej sześć miesięcy utrzymuje się wzorzec objawów nieadekwatnych do wieku,
w co najmniej dwóch środowiskach (np. dom i szkoła), z początkiem przed 12. r.ż. i istotnym wpływem na funkcjonowanie (naukę, relacje, samopoczucie).
Co może niepokoić?
Nieuważność:
-
trudność w utrzymaniu uwagi na zadaniach/lekcjach; „błędy z nieuwagi”,
-
„nie słucha”, łatwo się rozprasza, często nie kończy zadań,
-
kłopoty z organizacją (gubi rzeczy, zapomina o terminach/przyborach),
-
unikanie zadań wymagających dłuższego wysiłku umysłowego.
Nadpobudliwość/impulsywność:
-
wiercenie się, wstawanie z miejsca, „ciągle w ruchu”,
-
trudność w cichym bawieniu się/pozostaniu przy jednej aktywności,
-
nadmierne mówienie, wtrącanie się, odpowiadanie zanim padnie pytanie,
-
kłopot z czekaniem na swoją kolej, przerywanie innym.
Kiedy warto zgłosić się na diagnozę?
-
gdy trudności utrzymują się mimo wsparcia domowego/szkolnego,
-
gdy wpływają na oceny, relacje rówieśnicze, samoocenę lub zachowania w domu,
-
gdy nauczyciele/rodzice obserwują podobne problemy w różnych miejscach.

Jak wygląda proces
diagnozy ADHD
(3 - 4 spotkania)
-
Wywiad z rodzicem/rodzicami (60–90 min) – rozwój, szkoła, obszary trudności i mocne strony. Badanie Conners - 3 oraz przekazanie kwestionariusza dla nauczyciela.
-
Spotkanie z dzieckiem/nastolatkiem (1 lub 2 spotkania po 60–90 min) – Young DIVA-5 językiem dostosowanym do wieku + krótka obserwacja zadaniowa + dzieci od 8r.ż. badanie kwestionariuszem samoopisowym Conners - 3.
-
Omówienie wyników z zaleceniami (60 - 90 min) – omówienie wyników Conners-3 i wywiadu, przekazanie pisemnej opinii dla rodzica i szkoły oraz ustalenie planu działań.


Dla kogo ten proces?
Dzieci i nastolatki między 6 a 18 r.ż.
z podejrzeniem ADHD, trudnościami w skupieniu, organizacji, nadruchliwością/impulsywnością, kłopotami w nauce lub relacjach rówieśniczych.
W naszym Gabinecie na diagnozę ADHD u dzieci/młodzieży możesz umówić się do:

Godziny pracy
Poniedziałek 8:00 - 13:00
Wtorek 14:00 - 20:00
Środa 14:00 - 20:00
Sobota 9:00 - 13:00
Marta Żelanis
Psycholog
Jestem psychologiem z wieloletnim doświadczeniem
w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz rodzicami.
Wiele lat pracowałam w szkołach podstawowych
i gimnazjalnych, ale również w szpitalu jako terapeuta behawioralny oraz jako wykładowca na Olsztyńskiej Szkole Wyższej.
Pracuję głównie w nurcie terapii poznawczo-behawioralnej, ale czerpię również z innych metod - głównie z technik III fali
(np. ACT, Mindfulness)
Uczestniczyłam w wielu kursach i szkoleniach kierunkowych, m.in. III-stopniowy kurs terapii behawioralnej, warsztat terapeutyczny pracy z depresją, żałoba w społeczności szkolnej
i inne.
W czerwcu 2025r. ukończyłam 2-letnie podyplomowe szkolenie
z psychoterapii poznawczo-behawioralnej dzieci
i młodzieży z elementami III fali.
Nieustannie podnoszę swoje kompetencje poprzez udział w różnego rodzaju szkoleniach i regularne poddawanie się superwizji.
Prywatnie jestem mamą dwójki dzieci, z zamiłowaniem
do literatury i robótek ręcznych.
-
konsultacja psychologiczna
-
terapia psychologiczna dzieci i młodzieży w wieku 12+
-
diagnoza ADHD dzieci
w wieku 6 - 18r.ż.
Cennik
Diagnoza ADHD dzieci i młodzieży
1200zł


