top of page

Diagnoza ADHD
dzieci i młodzieży

Dziecko pozujące do tańca - zdjęcie

Dzieci bywają żywe i ciekawskie — to norma rozwojowa. ADHD rozważamy wtedy, gdy przez przynajmniej sześć miesięcy utrzymuje się wzorzec objawów nieadekwatnych do wieku,
w co najmniej dwóch środowiskach (np. dom i szkoła), z początkiem przed 12. r.ż. i istotnym wpływem na funkcjonowanie (naukę, relacje, samopoczucie).

Co może niepokoić?

Nieuważność:

  • trudność w utrzymaniu uwagi na zadaniach/lekcjach; „błędy z nieuwagi”,

  • „nie słucha”, łatwo się rozprasza, często nie kończy zadań,

  • kłopoty z organizacją (gubi rzeczy, zapomina o terminach/przyborach),

  • unikanie zadań wymagających dłuższego wysiłku umysłowego.

Nadpobudliwość/impulsywność:

  • wiercenie się, wstawanie z miejsca, „ciągle w ruchu”,

  • trudność w cichym bawieniu się/pozostaniu przy jednej aktywności,

  • nadmierne mówienie, wtrącanie się, odpowiadanie zanim padnie pytanie,

  • kłopot z czekaniem na swoją kolej, przerywanie innym.

Kiedy warto zgłosić się na diagnozę?

  • gdy trudności utrzymują się mimo wsparcia domowego/szkolnego,

  • gdy wpływają na oceny, relacje rówieśnicze, samoocenę lub zachowania w domu,

  • gdy nauczyciele/rodzice obserwują podobne problemy w różnych miejscach.

Dzieci bawią się - zdjęcie

Jak wygląda proces
diagnozy ADHD
(3 - 4 spotkania)

  1. Wywiad z rodzicem/rodzicami (60–90 min) – rozwój, szkoła, obszary trudności i mocne strony. Badanie Conners - 3 oraz przekazanie kwestionariusza dla nauczyciela.

  2. Spotkanie z dzieckiem/nastolatkiem (1 lub 2 spotkania po 60–90 min) – Young DIVA-5 językiem dostosowanym do wieku + krótka obserwacja zadaniowa + dzieci od 8r.ż. badanie kwestionariuszem samoopisowym Conners - 3.

  3. Omówienie wyników z zaleceniami (60 - 90 min) – omówienie wyników Conners-3 i wywiadu, przekazanie pisemnej opinii dla rodzica i szkoły oraz ustalenie planu działań.

Nastolatek - grafika
Dziecko i badania - zdjęcie

Dla kogo ten proces?

Dzieci i nastolatki między 6 a 18 r.ż.
z podejrzeniem ADHD, trudnościami w skupieniu, organizacji, nadruchliwością/impulsywnością, kłopotami w nauce lub relacjach rówieśniczych.

W naszym Gabinecie na diagnozę ADHD u dzieci/młodzieży możesz umówić się do:

Marta Żelanis - psycholog dziecięcy - zdjęcie

Godziny pracy

Poniedziałek  8:00 - 13:00

Wtorek           14:00 - 20:00

Środa              14:00 - 20:00

Sobota            9:00 - 13:00

Marta Żelanis

Psycholog

Jestem psychologiem z wieloletnim doświadczeniem
w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz rodzicami.
Wiele lat pracowałam w szkołach podstawowych
i gimnazjalnych, ale również w szpitalu jako terapeuta behawioralny oraz jako wykładowca na Olsztyńskiej Szkole Wyższej.
Pracuję głównie w nurcie terapii poznawczo-behawioralnej, ale czerpię również z innych metod - głównie z technik III fali

(np. ACT, Mindfulness)

Uczestniczyłam w wielu kursach i szkoleniach kierunkowych, m.in. III-stopniowy kurs terapii behawioralnej, warsztat terapeutyczny pracy z depresją, żałoba w społeczności szkolnej

i inne.

W czerwcu 2025r. ukończyłam 2-letnie podyplomowe szkolenie
z psychoterapii poznawczo-behawioralnej dzieci
i młodzieży z elementami III fali.

Nieustannie podnoszę swoje kompetencje poprzez udział w różnego rodzaju szkoleniach i regularne poddawanie się superwizji.

Prywatnie jestem mamą dwójki dzieci, z zamiłowaniem
do literatury i robótek ręcznych.

  • konsultacja psychologiczna

  • terapia psychologiczna dzieci i młodzieży w wieku 12+

  • diagnoza ADHD dzieci
    w wieku 6 - 18r.ż.


     

Cennik

Diagnoza ADHD dzieci i młodzieży
 

1200zł

bottom of page